چرخ تبلیغی و اطلاع رسانی روابط عمومی ها می لنگد

پیمان پاکزاد: روابط عمومی ها به عنوان شاخه اصلی حوزه ارتباطات و رسانه ، نقش عمده ای در برقراری ارتباط دستگاههای اجرایی با مردم دارند و به عنوان پیشانی، ویترین، پل، چشم و گوش این دستگاهها عمل می کنند، اما چرخ این ابزار در تبلیغ و اطلاع رسانی لنگ می زند.

تبلیغ و اطلاع رسانی به عنوان ابزار رسانه ای همواره مورد توجه بوده و با اهداف و برنامه های از قبل پیش بینی شده طراحی می شود و هدف آن نفوذ در عقاید مخاطب است، اما بیشتر روابط عمومی ها به عنوان متولیان اصلی چنین فرآیندی چندان دستی بر آتش ندارند. ریشه این آسیب در روابط عمومی ها؛ نبود شناخت لازم نزد مدیران دستگاه ها از کارکرد روابط عمومی هاست و این ناآشنایی خود را در انتصاب مسوولان روابط عمومی هایشان خود را نشان می دهد. انتصاب افراد کم تجربه و ناآشنا به ماهیت کار روابط عمومی یک ضعف است که این ضعف در شهرستان ها با شدت بیشتری خود را نشان می دهد.

تبلیغ بر اساس نوع خود که مبتنی بر هدف گذار است، تکنیک های خاصی را می طلبد ولی آنچه که هدف نهایی تبلیغات است جلب توجه و رضایت مخاطبان برای رسیدن به نقطه ای است که در تبلیغ طراحی شده است، اما راوبط عمومی ها از این فن، علم و از ابتکار عمل بی بهره مانده و ضعف خود را به رسانه نسبت می دهند.